Eurowizja już za nami, ale temat wciąż rozgrzewa serca miłośników i hejterów z całego świata. Wielkim wygranym jest Holandia, a wielkim przegranym Niemcy – pierwszy raz od wielu lat ktoś nie dostał w ogóle punktów od publiczności. Poniżej podsumowanie ilości głosów od publiczności w tym roku.
https://www.youtube.com/watch?v=a6oTWY8od44
W internecie pojawiły się już informacje o tym jaki budżet na to wydarzenie przeznaczył Izrael i wcale nie jest to największa kwota w historii, ale mimo to konieczne było wzięcie pożyczki.
Ile kosztowała Eurowizja 2019?
Jak podają źródła budżet tegorocznego konkursu piosenki Eurowizji wynosił 120 milionów Szekli (ILS / prawie 129 000 000 zł). Część z tych funduszy – dokładnie 70 mln szekli nadawca IPBC otrzymał w ramach pożyczki, a nie dotacji. Taka decyzja miała gwarantować uniknięcie jakichkolwiek zależności pomiędzy nadawcą a rządem – podaje Eurovisionworld.com.
Wstępnie już wiadomo, że około 50 mln szekli „wróciło” ze sprzedaży biletów i sponsoringu, a kolejne pieniądze prawdopodobnie powrócą z turystyki. Nie ma co ukrywać, że Eurowizja to świetna reklama nie tylko w ramach Europy, ale i świata.
Biorąc też pod uwagę, że reklamy na ten rok były też związane z Eurowizją to ilość turystów w tym roku może przekroczyć średnią. Poniżej można zobaczyć pełną wersję piosenki znanej z reklamy, którą chyba każdy już widział (Autorship: Ido Dankner, Sharon levi i Sagi Braitner):