Wstęp do tegorocznej – dziesiątej już edycji Męskiego Grania stanowi konkurs Męskie Granie Young. Spośród całego grona młodych i kreatywnie podchodzących nie tylko do tematu muzyki ale też sztuki zostało wybranych 20 artystów. Selekcji dokonali ambasadorzy projektu – Tomasz Organek (Ørganek) oraz Piotr Stelmach (Trójka Polskie Radio).
23 marca w audycji Myśliwiecka 3/5/7 na antenie Trójki ujawnionych zostanie siedmiu wykonawców, którzy zdobyli największe uznanie publiczności. Wszyscy zwycięzcy wezmą udział w dziesiątej edycji trasy Męskie Granie, podczas której wystąpią na scenie Ż, a dwa zespoły z największą liczbą głosów otrzymają dodatkowo teledyski, które wyreżyserują obiecujący twórcy w ramach renomowanego konkursu dla młodych reżyserów – Papaya Young Directors.
– Wierzymy, że dziesiąta edycja trasy jest doskonałą okazją do tego, aby jeszcze odważniej wychodzić poza muzyczne schematy i pokazywać, że chce się Ż muzyką – mówi Ewa Kierlik, Starszy Kierownik Marki Żywiec.- Męskie Granie to przestrzeń do wspierania młodych,utalentowanych muzyków, nieznanych jeszcze szerszej publiczności. Siedmiu zwycięzców konkursu Męskie Granie Young dostanie szansę prezentacji swojego repertuaru na scenie Ż a dla dwóch z nich, dzięki współpracy z Papaya Young Directors, wyprodukujemy teledyski – dodaje Kierlik.
Trasa Męskie Granie od lat pociąga za sobą fanów dobrego ale także świeżego brzmienia. Koncepcja 'young’ wydaje się idealnie wpasowywać w konwencję całej trasy a także daje szanse nieznanym , ambitnym zespołom na zaprezentowanie swojej twórczości. Tegoroczna edycja trasy odbędzie się pod hasłem Ż muzyką a zgodnie z zapowiedziami ma ona obfitować nie tylko w doznania muzyczne ale także wizualne, które mają wspowadzić publiczność w wyższy wymiar przeżywania emocji.
Głosować można do 22 marca na stronie www.meskiegranieyoung.pl Szczegóły dotyczące trasy oraz biletów na wydarzenie zostaną podane w późniejszym terminie.
Wyłącznym sponsorem projektu Męskie Granie jest marka Żywiec.